17 Şubat 2014 Pazartesi

PRATİK BOYOZ TARİFİ

 ENFES PRATİK BOYOZ TARİFİ
Boyoz İzmir'in meşhur böreğidir,özellikle kahvaltıların baş tacıdır.Bu tarif"nefis yemek tarifleri-Pınar Alpağut "hanıma ait,ancak tarifi orijinal ölçülerinde yapmaya cesaret edemedim,su ve yağ miktarında azaltmalar yaptım ve bu haliyle de enfes oldu,akşamdan yapıp sabah pişirilmesi çok hoşuma gitti,kabul günlerinde de-hafta sonlarında da çok pratik oluyor mutlaka denemenizi tavsiye ederim.
 Börekle ilgili paylaşmam gerekenlere gelince;
1-orjinal tarifteki yağı ve suyu azalttım,bu haliyle son derece hafif bir börek oldu
2-böreği ilk denememde 3 yufkadan 12 parça çıkardım,küçük yuvarlak borcama ıslattım,yumuşacık fısır-fısır bir börek oldu,akşam üzerine dökülen suları sabaha kadar tamamen çekmişti;
ikinci denememde 6 yufkadan 24 parça çıkardım ve dikdörtgen borcama ıslattım,yani herşeyi 2 ölçü yaptım,ancak sabaha kadar bütün suyunu çekmedi ve bir önceki börekler kadar kabarmadı,bu sebeble ,iki ölçü yapacağım zaman 12şerli olarak  iki ayrı borcama ıslatacağım
MALZEMELER
3 adet böreklikyufka
yufkaları ıslatmak için;yarım su bardağı su + yarım su bardağı zeytinyağı
iç harcı; yeterince kırık beyaz peynir
börekleri ıslatmak için;yarım şişe sade maden suyu
                                        1 maden suyu şişesi ölçüsünde su
üzeri için;1 yumurta sarısı
YAPIMI
1-yarım su bardağı su+yarım su bardağı sıvıyağı karıştıralım(bunu 3 yufkaya paylaştıracağız)
2-yufkamızın birini açalım,üzerine 5-6 kaşık yağlı su karışımımızdan dökelim ve her yerine yayalım
3-yufkayı ikiye katlayalım 4 parçaya keselim,parçaların geniş tarafına peynir koyup,gül böreği şeklinde sararak  küçük borcam tepsiye dizelim(gül böreği şekli;önce sigara böreği gibi sarılır,sonra kendi etrafında yuvarlak yapılır)
4-kırık peynir herzaman aynı kalitede olmuyor,bazen tadı acımış oluyor,bu sebeble ben BİMden kalıp peynir alıyorum,aynı fiyata geliyor,çok da güzel oluyor
5-3 yufkamıza da aynı işlemi uygulayıp küçük-yuvarlak borcam tepsimizi dolduruyoruz;üzerine eşit olacak şekilde yarım şişe maden suyu döküyoruz,sonra maden suyu şişesini su ile doldurup 1 şişe ölçüsünde suyu böreklerin(boyozların) üzerine döküyoruz,böreklerin üzerine kadar su oluyor,üzerini streç film ile kapatıp,buzdolabına kaldırıyoruz,akşamdan ıslattığımız börekler sabaha kadar sularını çekiyor
6-sabah olunca,yağlı kağıt serili tepsiye boyozlarımızı aralıklı olarak diziyoruz,bir tepsi 6 taneyi alıyor,üzerine yumurta sarısı sürüp180-200 derecede fanlı fırın bölümünde pişiriyoruz,enfes Boyozlarımızı mümkünse hafif sıcak servis ediyoruz,soğusa da yumuşacık ve çok lezzetli oluyor
                                                                                                 AFİYET OLSUN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder