12 Haziran 2014 Perşembe

MİNİ TİWİX

MİNİ TİWİX
Sınavlarıma 1 ay kaldı,benden çok daha genç insanlar dershanelere giderken ben ders çalışmaya çalışıyorum! biraz mola vereyim derken kendimi mutfakta yeni bir tarif denerken buluyorum;çocukların gözlerindeki dolu dolu mutluluk pırıltısı bu dünyadaki herşeyden daha güzel,bu tarifi"Leyla ile yemek saati"nden denedim,kendimce birkaç değişiklik yaptım sonuç oldukça başarılı oldu,denemenizi tavsiye ederim.
malzemeler
süt reçeli için;2 litre süt-2 su bardağı şeker-2 çay kaşığı kabartma tozu
karamel için;1 su bardağı şeker-25 gr tereyağı-1 çay bardağı süt reçeli-1-2 yemek kaşığı su
bisküvi için;1 yumurta-125 gr pudra şekeri-250 gr tereyağı-520 gr un
1 kutu sarelle
yapımı
1-önce süt reçelini pişirelim,önceden yapıp dolaba kaldırırsanız bu tarif daha pratik yapılıyor;süt-şeker-kabartma tozunu arasıra karıştırarak rengi ve kıvamı koyulaşana kadar pişirelim,1,5 saat kadar sürüyor,soğudukça kıvamı koyulaşıyor
2-sonra hamuru yoğuralım;ben 200 gr kadartereyağı-1 su bardağı pudra şekeri-1 yumurta-aldığı kadar un kullanarak bisküvi hamuru yaptım,sonuç gayet başarılıydı;hamuru açıp uzun şeritler halinde de tiwix boyunda kesebilirsiniz,ama az yemek isteyenler için! mini boy daha güzel oldu,175 derecede pembe-beyaz bisküvilerimizi pişirelim
3-karamel için;1 su bardağı şekeri karamel rengine gelene kadar kısık ateşte çevirelim,sonra ocaktan alalım,biraz soğuyunca tereyağı ekleyip ocakta kısık ateşte çevirmeye devam edelim,tereyağı eriyince 2 yemek kaşığı su koyup tenceremize kapak kapatarak arada karıştırıp şekerin iyice erimesini sağlayalım, şeker eriyince 1 çay bardağı süt reçelini ekleyip karıştırarak kıvama getirelim,ocağı kapatalım;bilgiginiz çikolatalardaki karamel gibi oluyor
4-karamel az ılıyınca bisküvilerin üzerine yerleştirelim;sarelleyi benmari usulü eritip(az zeytinyağı ilave ederek inceltebilirsiniz) üzerine dökelim,soğuyunca servis edelim
                                                                                       AFİYET OLSUN

 

 

 
 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder