6 Nisan 2014 Pazar

ANNEMİN MEŞHUR UN HELVASI

ANNEMİN MEŞHUR UN HELVASI
Helvacı torunu olduğumuz artık malumunuz;evde helvayı ustası karıyorsa o evden helva eksik olur mu?En sevdiğim gün Cuma Günüydü,çünkü her cuma bizim helva günümüzdü,canım annem mesaiden yorgun argın gelir,o haliyle bizim gönlümüzü yapmanın peşine düşerdi,yüzünden  tebessümü hiç düşürmezdi;"evladım daha geçen hafta yediniz vs"böyle sözler hiç duymadık,yaptığının ne kadar özverili bir iş olduğunu cuma mesaisinden eve dönüp çocukların gönlünün peşine düşünce anladım,üstelik benim mesaim keyfe kederken çocuklara yetişmekte zorlandım;)annem gibi anne olamadım vesselam..
 Bize geldiğinde ,gidene kadar epey helva kardırdık,yedik-yedik doyamadık...
 Karılan helvalardan birinin görseliyle ,tarifini sizinle paylaşıyorum,yapımı çok pratik-ölçüler tam kıvamında ,"Annemin Helvasını "mutlaka denemenizi tavsiye ediyorum,kolay gelsin...
MALZEMELER
1 su bardağı tepeleme un
2 su bardağı şeker
3 su bardağı su
1 türk kahve fincanı sıvıyağ
yarım yemek kaşığı tuzsuz tereyağı
YAPILIŞI
1-Bütün malzemeleri ayrı kaplara ölçüp kullanıma hazır edelim
2-un ve sıvıyağı önce orta,sonra kısık ateşte pembeleşene kadar kavuralım; tereyağını ilave edip 10 dakika daha kavuralım
3-ölçülü şekerimizi ilave edelim,bir kaç saniye çevirip üzerine ölçülü soğuk suyumuzu dökelim,karıştırarak koyulaşana kadar pişirelim
4-istediğimiz kalıba-tepsiye döküp soğuyunca görselleyerek servis edelimFotoğraf: ANNEMİN MEŞHUR UN HELVASI

Helvacı torunu olduğumuz artık malumunuz;evde helvayı ustası karıyorsa o evden helva eksik olur mu?En sevdiğim gün Cuma Günüydü,çünkü her cuma bizim helva günümüzdü,canım annem mesaiden yorgun argın gelir,o haliyle bizim gönlümüzü yapmanın peşine düşerdi,yüzünden  tebessümü hiç düşürmezdi;"evladım daha geçen hafta yediniz vs"böyle sözler hiç duymadık,yaptığının ne kadar özverili bir iş olduğunu cuma mesaisinden eve dönüp çocukların gönlünün peşine düşünce anladım,üstelik benim mesaim keyfe kederken çocuklara yetişmekte zorlandım;)annem gibi anne olamadım vesselam..

 Bize geldiğinde ,gidene kadar epey helva kardırdık,yedik-yedik doyamadık...

 Karılan helvalardan birinin görseliyle ,tarifini sizinle paylaşıyorum,yapımı çok pratik-ölçüler tam kıvamında ,"Annemin Helvasını "mutlaka denemenizi tavsiye ediyorum,kolay gelsin...

MALZEMELER

1 su bardağı tepeleme un

2 su bardağı şeker

3 su bardağı su

1 türk kahve fincanı sıvıyağ

yarım yemek kaşığı tuzsuz tereyağı

YAPILIŞI

1-Bütün malzemeleri ayrı kaplara ölçüp kullanıma hazır edelim

2-un ve sıvıyağı önce orta,sonra kısık ateşte pembeleşene kadar kavuralım; tereyağını ilave edip 10 dakika daha kavuralım

3-ölçülü şekerimizi ilave edelim,bir kaç saniye çevirip üzerine ölçülü soğuk suyumuzu dökelim,karıştırarak koyulaşana kadar pişirelim

4-istediğimiz kalıba-tepsiye döküp soğuyunca görselleyerek servis edelim

                                                                                        AFİYET OLSUN
                                                                                        AFİYET OLSUN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder