13 Şubat 2014 Perşembe

ENFES CEZERYE TOPLARI

 ENFES  CEZERYE   TOPLARI
Havucun-kuruyemişlerin tam mevsimiyken çok kolay yapılan enfes bir tarifi daha sizlerle paylaşıyorum.
Blog açmaya karar verdikten sonra uzun süre isim düşündüm,arkadaşlara-aileme önerilerini sordum;ancak işin başına geçince gördüm ki,hanımlar bin yıl önce blog açmaya başlamışlar,eşin-dostun-arkadaşın önerdiği bütün (içime sinen)isimler kullanılıyor,bilgisayarın başında iyice bunaldıktan sonra MUUTFAKTAYİZ yazdım kurtuldum;sonradan öğrendim ki 500'e yakın bu türevde isim varmış,ama değiştirmeye kıyamadım,nedense içim ısınmıştı;"MUUTFAKTAYİZ taycan mere"ismiyle devam edelim bakalım...
Yalnız tariften önce iki satır karalarken şöyle bir baktım,tariflerimin çoğunu pratik-yapımı kolay diye methediyorum,acaba bloğun adı" EN PRATİK EN OLAY TARİFLER"diye değiştirsem mi diye düşünmeye başladım:)
 Neyse adımızla çoook güzel işler yapalım inşallah....
tarifimize gelirsek,
MALZEMELER
2 Paket kakaolu petibör biskivi
2 su bardağı ince rendelenmiş havuç(havuçları bardağa iyice bastırarak ölçelim)
2-3 yemek kaşığı şeker
1 su bardağı kuru kayısı
4-5kuru incir
Hindistan cevizi
YAPILIŞI
1-Havuçları rendenin ince yerinden rendeleyelim,havuç rendesi kabarık olur bu sebeble bu tarifte havuçları iyice bardağa bastırarak 2 su bardağı ölçüyoruz,sonra 2-3 yemek kaşığı şeker ilavesiyle pişirelim
2-kuru kayısı ve inciri yıkayıp minik minik doğrayalım,(marketteki kayısı ve incirler yumuşak kıvamda oluyor,eğer sizin yemişleriniz evde kurutulmuşsa yarım saat suda ıslatıp yumuşatarak kullanın)
3-pişmiş havuç-doğranmış yemişlerimizi şöyle bir karıştırdıktan sanra yavaş yavaş yoğurarak robotta çekilmiş bisküvimizi ekleyelim,sert bir kıvam elde edelim
4-elimizi hafif ıslatarak pinpon topu büyüklüğünde parça alalım,yuvarlayarak Hindistan cevizine bulayalım
5-toplardan bir kısmını Hindistan cevizine-bir kısmını cevize-bir kısmını file fındığa-file bademe bulayarak çeşitlendirebiliriz...
    Tarifin Sahibesi Aysu Derman Ablamın ellerine sağlık,yiyen bir daha yedi ENFESTİ..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder